Sayfalar

7 Aralık 2012 Cuma

Bir Kıvılcımla Yakılan Ağıt

Oldum olası ağıt'lardan çok etkilenirim ve özellikle araştırırım. Bugüne kadar da belli filmlerde ya da şarkılarda çok güzel örneklerine rastladım. Ama karşıma genellikle aynı isim çıktı. Savni Sami Özer. Kesinlikle Türkiye'nin sahip olduğu en önemli değerlerden biri kendisi...
Cem Yılmaz'ın "Her Şey Çok Güzel Olacak" filmini hatırlamayan yoktur sanırım. Başucu filmlerimdendir ve babalarının ölüm sahnesinde Savni abimiz öyle bir döktürür ki içinizin temizlendiğini hissedersiniz. Yine aynı şekilde, çok fazla bilindiğini düşünmediğim, Fahir Atakoğlu'nun "As One..." albümünde "Kyrie Eleyson" adlı parçada da Savni abimizin küçük bir dokunuşu vardır. Dinlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. "Kyrie Eleyson" hep bir ağıt gibi gelmiştir bana... Modern bir ağıt...

Fahir Atakoğlu - Kyrie Eleyson


Her Şey Çok Güzel Olacak Soundtrack - Eski Resim 2



1 yorum:

  1. mevzu ağıtsa, buyrun;

    http://www.youtube.com/watch?v=LGmzhxCtUYs

    beni bu kadar etkiliyen ikinci bi ağıt bilmem.

    YanıtlaSil